Orthomoleculaire therapie

Alles voor een optimale gezondheid

Een optimale gezondheid: dat wil toch iedereen? Orthomoleculaire therapie is erop gericht de gezondheid te bevorderen of ziekteprocessen te herstellen. Deze moderne manier van geneeskunde richt zich op alle aspecten van gezondheid. De behandeling heeft tot doel om de lichaamscellen (onze bouwstenen) te voorzien van optimale hoeveelheden vitamines, mineralen en andere noodzakelijke voedingsstoffen. Hierbij wordt gebruikgemaakt van voeding en supplementen. Hiernaast wordt ook gebruikgemaakt van diverse leefstijlinterventies zoals beweging, slaap, stress en ademhaling. Orthomoleculaire therapie is gebaseerd op het behandelen van de oorzaken van jouw gezondheidsklachten en niet op de symptomen. Passend individueel advies is hierbij de sleutel naar succes omdat niemand hetzelfde is, zelfs niet met een gelijke diagnose!

Natuurlijk afvallen; gewichtige (oor)zaak

Misschien eet je gezond en beweeg je voldoende. Je zou graag willen afvallen. Een gezond gewicht heeft niet alleen te maken met te veel eten of te weinig bewegen. Er kunnen lichamelijke oorzaken zijn die een gezond gewicht in de weg staan. Wanneer lichamelijke oorzaken niet gediagnosticeerd en aangepakt worden, heeft dat belangrijke consequenties voor de gezondheid. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ontstaan van diabetes type II als gevolg van hyperinsulinemie.

Het is mogelijk om af te vallen met een orthomoleculair voedingspatroon. Via een intake-analyse consult kom je snel te weten of dit mogelijk bij jou het geval is en welke lichamelijke oorzaken er eventueel spelen. Hiervoor kun je een afspraak maken.

3Care Cell Protection

Ook al eet men ‘gezond’, veel mensen krijgen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) voedingsstoffen niet binnen. Moderne landbouw, raffinage van voedingsmiddelen, kant-en-klaar producten verlagen bijvoorbeeld de voedingswaarden en dat terwijl we door lichamelijke stress en ook door vervuiling van onze leefomgeving juist behoefte hebben aan deze voedingsstoffen. Aanvulling met gezonde voedingsstoffen is daarom belangrijk voor iedereen. 3Care ontwikkelde een unieke formule die de cellen helpt te beschermen. Het programma is op een laagdrempelige manier toe te passen voor iedereen in elke gezinssituatie. Neem voor meer informatie over dit programma contact op.

Meer weten over Orthomoleculaire therapie?

Neem meteen contact op of kom langs!

Meer weten over Orthomoleculaire therapie?

Neem meteen contact op of kom langs!

“Hele fijne therapie, de rust en ruimte die ik ervaar tijdens een voetreflex behandeling. Echt heerlijk! Na een behandeling ben ik helemaal relaxed en slaap ik als een roos”

Debbie 35 jaar uit Warnsveld