Voetreflexzonetherapie

Een natuurlijke vorm van genezen en gezond blijven

Voetreflextherapie is een natuurlijke vorm van genezen en gezond blijven. Tijdens een voetreflexbehandeling worden beide voeten en de onderbenen tot aan de knieën gemasseerd. Dit kan puur ter ontspanning zijn, maar ook therapeutisch. In een therapeutisch traject wordt gekeken naar de oorzaak van de klacht. Waar komt de pijn of bijvoorbeeld de onregelmatige menstruatie bij jou vandaan? De behandelingen worden dan afgestemd op de klacht. Door het masseren van bepaalde reflexzones op de voeten wordt de doorbloeding, de energiedoorstroming en het zelf genezend mechanisme gestimuleerd. Dit leidt tot een betere gezondheid, vitaliteit en ontspanning van lichaam en geest.

Eeuwenoude techniek

Het is een eeuwenoude techniek, waarbij middels het stimuleren van drukpunten op de voeten het zelfgenezend vermogen van het lichaam wordt aangesproken en gestimuleerd. De gedachte achter reflexologie is dat “ziek” zijn een signaal is van verstoorde harmonie tussen lichaam en geest. Door allerlei omstandigheden, zowel fysiek, emotioneel en geestelijk, kan de werking van onze lichaamsfuncties ontregeld raken en klachten veroorzaken. De natuurlijke balans raakt verstoord. De voetreflexzonetherapie kan ondersteuning bieden bij het herstellen van deze balans. Het is geen vervanging van de reguliere gezondheidszorg, maar is goed te combineren met andere behandelmethoden.

Meer weten over onze Voetreflexzonetherapie?

Neem meteen contact op of kom langs!

Meer weten over onze Voetreflexzonetherapie?

Neem meteen contact op of kom langs!

“Hele fijne therapie, de rust en ruimte die ik ervaar tijdens een voetreflex behandeling. Echt heerlijk! Na een behandeling ben ik helemaal relaxed en slaap ik als een roos”

Debbie 35 jaar uit Warnsveld